Saturday 11 October 2014

Makan - Makan di CAFE JIRAN

Assalamualaikum and Hai uols.

Kejadian ni sebenarnya dah lama berlaku tapi macam biasa hehehe entry peram ni.Hari ni baru ada hati nak update blog sendiri. Sebelum ni pun ada hati tapiiii krik krikk ada je benda yang perlu disetelkan terlebih dahulu.

--

Kali ni saja je jumpa dengan saya punya best friend. Dah lama kawan kot =P

Ajak makan - makan di Cafe Jiran.

Cafe Jiran ni kalau tak salah saya cafe yang agak baru dibuka di Kota Bharu.  

Janji dengan bff nak jumpa kat sini jam 830 so 830 lerr saya terpacak depan cafe ni. Hehehe



Suansa dan persekitaran dalam cafe ni adalah nice. Susun atur perabut semua teratur je.

Masa saya pergi ni penuh kot orang. Memang ramai yang keluar masuk dalam cafe. Ada yang datang dengan keluarga anak anak semua, ada yang datang berdua (dating lettewwwww hahaha), ada yang datang lepak2 semua.

So saya rasa cafe ni sesuai untuk semua golongan.
 


 

 Saya sukaaa cafe yang ada open macam ni.

Sebab kita boleh tengok macam mana cara diorang masak, bersih ke tak, and macam mana diaorang prepare sesuatu dish tu, boleh tengok keadaan staff. Thumb up for this! Lepas tu ada letak batu bata macam tuu rasa elemen klasik la pulak heheh.

Rasanya ni first time tengok cafe yang buat gaya open macam ni di Kota Bharu kottttt. Dari sini saya boleh simpulkan cafe ni memang bersih dan kemas. Semua dan tersusun dengan baik.

 

Air gelas yang besarrrrrrr. Boleh share dengan 3 orang pun tak habis lagi ni. Harga lebih kurang RM7 ke atas. Lupa harga betol. Tak lebih dari RM10. 

Bagi saya dah murah kot sebab besar and maybe sebab diorang guna jus kordial. Saya lebih prefer pure juice dari buah. Kalau kordial, dekat rumah pon boleh buat kan. Hehehe


 

Salah satu diantara makana kami pada malam tu.  Nama lupa. Harga nya adalh RM24. Ada ayam, sosej, jagung bla bla bla. Kuahnya pekat.
 

 Lupa pulak nama apa. Boleh la rasanya. Ada pasta seciput hehehe

 

 Fish and chips saya punyaa. Macam biasa guna ikan dory. Sedap jugak. Harga nya adalah RM9.90. Fries banyak kot dia bagi. Berbaloi baloiii. Fries pun soooodap walaupun nampak tak berapa sedap. Hahaha 

Cuma saya agak tak berpuas hati makanan lambat sampai. Ok la kami paham orang pun ramai masa tu. So tak pe lahh. Harap2nya next time kalau pergi at least bagi cepat la makanan. Kesian orang menunggu. Lagi2 ada anak kecik yang kelaparan.
 

 Thank you kepada bff ku selalu belanja makan. Heheh tokeyy kedai nii. Lain kali boleh belanja lagi.

Untuk rate bagi cafe jran ni saya bagi 6/10. Just nice nak lepak2, nak hangout dengan family member atau just untuk makan2. Its a nice place.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi memberikan komen, pandangan dan ulasan anda. Saya hargai :)