Thursday 28 August 2014

Makan di THE MANHATTAN FISH MARKET, KBMALL

Hai dan Assalamualaikum uols. Harap harap semua sihat la hendaknya ye :D


Takde apa yang menarik sebenarnya nak di share kan hehe tapi sekarang ni perasaan nak menulis je datang berkobar kobar. So update la sedikit sebanyak dekat blog ni. Biasa la memula buat blog walaupun dah lama bergiat aktif memang macam ni =P 

Mula2 memang berkobar kobar pastu tiba la masanya kadang kadang rasa nak update tapi malas, kadang kadang rasa nak update tapi takde idea then kadang kadang rasa nak update tapi masa pulak takde, dan kadang kadang rasa malas nak update teruss wahahaa. 

So sekarang ni macam free je kita update la sikit sebanyak. 

Jumaat yang lepas saya attend satu kenduri bersama dengan mak dan adik saya piya. Temankan mak saya je sebenarnya.

 OOTD

 

Apa2 hal sebelum keluar macam biasa berselfie dulu heheh dah jadi perkara wajib kot bagi semua perempuan (walau tak semua, tapi orang yang suka media sosial memang akan berselfie sedikit sebanyak =P)

Pakai baju yang saya buat untuk konvo saya tahun lepas. Just mix and match. Kain beli di pasar malam sahajoooo. Tapi cutting skirt ni nice gila sebab boleh buat saya yang gemok nampak kurusss hahaha.

Baju pulak saya beli kain di nagoya area jalan tar je. Kain semeter baru RM7, murah gila kan!, kain dia pulak kalau pakai tak panas je so rasa agak berbaloii baloiiiiiii! Saya beli 2 meter so jadi la RM14 sahajooo. Lepas tu upah makcik dekat area saya menyewa dulu. Cakap nak buat kurung moden cuma nak singkat sampai paha dan nak buat labuh lengan suku macam tu. Asal nak buat lengan suku tu sebab tengok Cik Ta almost baju baju lelawa dia tu buat lengan suku macam tuu heheh nampakkkk cantikk je. 

Sebenarnya dekat Cik Ta je nampak cantik, ni saya pakai nampak macam pelikkss je. Hiksss

Opss terpanjang pulak pasal baju ni hahaha takpe lahh saya suka baju niii buat nampak kurusss je (walhal masa ni badan tengah membina binaaa lemak lemak yang tak dikehendaki!)



Konon konon je niii hahah Alahh nampak perut bunchittttt

 


 OOTD piya



Then lepas kenduri, singgah kbmall kejap. Asalnya nak beli barang sikit. Ternampak la Manhattan Fish Market ni, baru je buka tak sampai sebulan lagi ni di kbmall. Sebenarnya banyak kali dah niat nak g makan cuma tak berkesempatan je lagi huhuhu so ni mcam free and ada masa bonding time with family terus ajak  lunch situu. 

Dekat kenduri tadii makan sikit jee tak cukup hahah boleh macam tu?!



Piya makan fish and chip. Guna ikan dory. Bagi saya sedap je sebab memang saya suka makan ikan dory hehe. Bagi adik saya dia tak berapa gemar sebab dia tak suka. Bergantung kepada citarasa masing masing ok.



Perkara wajib sekarang. First kalau makanan mesti tangkap dulu kannnnn haha dah jadi macam wajib pulakkk.


 

Fish and chip closer look. Sedap jeeee. RM17.90.

 

Seafood platter. RM22. Ada sotong, salad, kerang, ketam, seaweed. Sedappp cumaa crab tu sejuk gila macam baru keluar fridge je. Memang sejukk. Pelik la jugak sebab yang lain panas je cuma crab je sejuk. So macam mushkil sikit tanya waiter situ. Dia cakap dia pun tak pasti and dia nak tanya manager dia. Then lepas dia tanya dia cakap memang style dia macam tu. Hurmmmm kalau pikir logik rasa macam tak patut je, takkan yang lain semua panas crab je sejukkk?! Lagipun sapa yang suka makanan sejuk kan??

Then kami macam malas nak bertekak ke apa, so let it be. Makan jelah walau sejuk pun khennnnn!



Amboiii dua sekali sedutt. hahah Air lemon tea dan peach tea. First time try peach tea woahhaaa sedap ok. Lain kali boleh order lagii heheh

 

Mak saya order espresso. Masa dia hantar dekat mejaa tu terkejut kami. Seciputttttt je, sekali sedut pun dah habis. Bukan sekali teguk ok, sekali sedut jeeeeee!

Kecik gilossss. Tengok gamabr dibandingkan dengan tepon nokia tuu.Bayangkan jelahh hahah macam tak cukup je macam pahittt jee hahaha





Ada soup of the day. Sedapp lain rasa dari yang lain. Macam ada rasa mayo pun iye jugakk 

 

Selfie lagiiii. Masa ni penuh jugak laa. Nasib baik masa kami masuk ada 2 meja kosong. Fuhh

 

Blurr sikittt :D OMG mak ku melayan aje karenah anak nya nih hahaha
 

Kami bertigaa 

Then lepas kenyangggg, balik rumah lerrr

Till then, XOXO

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi memberikan komen, pandangan dan ulasan anda. Saya hargai :)