Saturday 30 August 2014

Review CC CREAM SUN PLANTS SHUIYANG

Hi and Assalamualaikum uols

Hari ni saya nak buat review satu produk best. 


Packaging dari depan.

 

Packaging dari tepi. Boleh baca penerangannya. Kalau nak jelas boleh click di gambar di atas.



Packaging dari belakang. Memangdangkan cc cream ni asalnya dari korea, maka memang la ada penerangan dari bahasa korea. Siapa yang reti baca boleh paham ye. Kalau yang tak reti baca ni buat buat paham jelahh. hahah

Saya suka beli barangan dari Korea atau Made In Korea. Sebab semua orang tahu pembuatan produk kecantikan yang berasal dari sana, memamg agak strict dari semasa pembuatan, penilaian, pemprosesan dan sebagainya.

So sebab tu kita jarang dengar apa apa masalah mengenai produk kecantikan berasal dari sana kan berbanding dari Made In China yang 'semua orang tahu sendiri lah ye' hahaha.

Lagipun, almost pembuatan Made In Korea ni adalah organik atau natural ingredients. Jadi jangan risau mengenai apa apa bahan kimia yang diragui. Ianya dari sumber tumbuh tumbuhan sahaja!




Yang bestnya cc cream ni, dia balut macam ni. Best! Sebab nampak lagi kemas, lagi exclusive. Patutnya setiap packaging kena letak macm ni.

 Apabila telah bukak kotaknya.


Tube nya adalah sangat kemas dan jenis yang mudah keluar tapi tak la mudah meleleh. Just simple.


Titik sikit di atas tapak tangan for swatches. CC cream ni fungsinya seperti sunblock + foundation.




no edit no anything. just adding text.
Saya mencuba di tapak tangan. Boleh nampak perbezaanya kan. Sebelah kanan more flawless than the other side. Dan lebih putih sebab ianya jugak berfungsi sebagai whitening cream jugak.

Kata dari pengilang :

Ingredient:


Arbutin,adenosine,chamomile extract,titanium dioxide,collagen,cell regeneration factor,Sunflower seed oil,olive oil .

Main function:

Moisturiz ,whiten, nourish and protect the skin.

Break the water droplets and particles of plant extracts to the skin,in the skin while providing nutrition,naturally cover the skin detect. Vitamin E,hyaluronic acid and other high isolation sun burning on the skin ,resist radiation to the skin.To prevent tanning,sun and old.Add especially intelligent whitening factor and collagen,noted in ultraviolet radiation strengh,up the release of whitening effect.And ensuring the skin from sun damage,pigmentation,collagen protein supplement ,stimulate new skin ,prevent wrinkles formation,the skin is still white as snow in the hot sun.

Suitable skin types:

For all skin types

How to use:

Before going out, apply evenly on the face,neck and other exposed skin.

Caution:

1.If any discomfort,please stop using
2.To avoid entering into the eyes
3.Please keep in a cool dry place
  

Result may be vary from others.  So far yang selama saya guna saya amat berpuas hati dengan produk ni. Saya pakai dari pagi sampai ke petang, mekap still bertahan dengan jayanya :D 

Cara saya pakai adalah 

  1. Mula2 apply dulu moisturizer (penting!) setiap kali keluar saya mesti pakai moisturizer.
  2. Lepas tu baru saya apply cc cream ni (berfungsi sebagai sunblock + foundation) Best pakai cc cream ni sebab tak 'berat' pun di muka kitaa heeeee
  3. Then baru saya sapu sedikit bedak. Calit sikit2 je supaya nampak tak pucat
  4. Dan seterusnya baru saya apply mekap yang lain etc eyeshadow, maskara, lipstick dan lain lain lagii

Gambar no lighting. Amboiii! Mooolatt nya muka ku =P

 







ps: SEMUA GAMBAR ADALAH NO EDIT.



Memang nampak flawless ok. Muka yang berkerutu habisss semua ditutupnyaaa! Dulu muka saya agak berjewarat (you guys boleh nampak bekas bekas parut di muka itteww) so overall sekarang ni lepas saya guna cc cream ni memang agak ok sikit. Jerawat pun dah kurang naik. Dah dekat 5 bulan saya guna and sekarang baru saya berani nak jual sebab saya pakai pun agak ok.

Saya ada jual produk ni. Kalau berminat boleh watsap saya 0179545238. Nak approach tu berbudi bahasa la sikit yeee :D :D Saya jual RM30 include postage yee. Nak follow instagram saya pon boleh, cari je sarah_mohamad88. Di situ lebih banyak pics yang akan saya upload. 


Thanks XOXO

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi memberikan komen, pandangan dan ulasan anda. Saya hargai :)