Sunday 7 September 2014

Resepi MILKSHAKE MUDAH dan SENANG!

Hi dan Assalamualaikum uols.

Banyak lagi story sebenarnya yang saya nak update ni tapi asal bukak blogger je malas pulak rasanya nak mengarang ayat hehhe *bad blogger*

Ada beberapa entry yang saya dah save dalam draft tapi nanti dulu lah. Kita hold dan peram sampai basi baru kasi up ek! Hahaha

Kali ni saya nak share resepi buat milkshake atau susu kocak dalam bahasa melayunya. Nak senang sebut milkshake sajoooo

Milkshake ni antara feveret jugak la bagi saya. Nak buat pun mudah dan simple. Meh tengok.


 

Campurkan fresh milk atau full cream milk *guna susu full cream lagi berlemak dan sedap* ke dalam blender bersama dengan beberapa scoop ice cream. Ice cream perasa apa apa pun tak kisah. Seperti dalam gambar dekat atas tu saya guna ice cream jenama walls yang ada 3 perasa iaitu strawberry, vanilla dan coklat.

Then terus blender. Kalau nak kreatif sikit boleh campurkan dengan sedikit orea atau biskut lain atau nak campur dengan buahan pun bolehh. Lagi sedap! If buat macam ni pun dah sedap dah bagi saya. Selalunya saya buat gini je =P


Dah siappppp! Mudah gila kan. Orang gila pun tak cakap mudah gini. If awak beli dekat luar mau melayang rm10 milkshake gini. Saya rasa buat sendiri lagi sedap sebab kita boleh sukahati je letak banyak mana scoop ice cream yang kita nak. Dan boleh je buat banyakkk banyakk kalau ada bebudak dekat rumah. Save oooo. Hehehe

Buat time panas2 petang2 ke memang nyaman je rasa milkshake ni lalu ikut tekak!

Ok till thenn, 
XOXO 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi memberikan komen, pandangan dan ulasan anda. Saya hargai :)