Tuesday 30 September 2014

Tips untuk FRIES SEDAP!

Hai and Assalamualaikum!

Anddddd ... sapa sini suka makan fries? heh! 

Samaaaaaaaa!

Saya suka gila makan fries. Actually dari dulu lagi memang suka makan fries ni. :D :D

So sini saya nak bagitahu tips untuk menjadikan fries yang kita masak sesedap macam makan di mekdi uolssss. Mesti pelik kan makan di mekdi friesnya sedap gilos, tapi buat dekat rumah tak jadi ponnn!

Kalau nak tahu, fries mekdi tak berapa elok ehh .... memang tak elok pun sebab ada apa tah gsc ke gcs ke benda yang tak elok tuu. *tetiba hilang ingatan*

Pernah tengok video di utube tak tentang fries mekdi ni? Kalau belum sila lah tengok ye. Once korang dah tengok, mesti sampai bila bila *atau sampai mati* takkan makan dah fries mekdi ni.

Sebab ada orang buat eksperimen, letak/simpan fries mekdi ni sehingga setahun. Dan *sila terkejut!* fries tersebut masih dalam keadaan yang elok dan ok!

Hoiii .. saya apalagi, lepas tengok video tu terus dalam hati memang takkan menjejakkan kaki ke dalam m besar ittewwww lagi.

Entah apa benda entah diorang masukkan dalam fries tu! Still tertnya tanya lagi sampai setahun masih ok. Hurmm lagipun fast food ni tak elok punnn. Lebih baik elakkan. 

Soooooo .. for that, saya nak bagi tips macam mana nak rasai kehebatan fries mekdi ni secara homemade. Hahah tak homemade sangat pun sebab kena beli jugak fries. Tapi bolehhhh laaaa ... buat sendiri at least lagi puas hati and dapat makan bebanyakkkk!



 

Selalunya saya guna brand saud gold aje. Banyak lagi brand lain, cuma saya rasa brand ni lagi sedap. 

Tips nya adalah ; masa menggoreng (guna api sederhana) make sure kena selalu kacau - kacau.

Sampai dah golden baru toskan dan angkat.

Lepas tu sila gaul gaulkan dengan black papper sampai sebati.

Dan boleh terus dihidang serta dihadap haha.

I tell uuuuuuuu okehh, lagi sedap kott dari mekdi!

Kalau buat fries ni sambil bergossipan, sekejapan pun dah habis! Sambil dengar, tangan pun sibuk memenuhkan dalam mulut lol! Tengok2 dah habis.

Till then, XOXO



 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi memberikan komen, pandangan dan ulasan anda. Saya hargai :)